Halaman

Selasa, 28 September 2010

PERPISAHAN ADALAH SATU KEPASTIAN

haish...pagi2 nie rasa sayu plak kn.. dgQ radio IKIM FM smbil study analytical chem dgn alunan lagu2 nasyid yg bertemakan KEMATIAN memang menyayukan hati. adeehhh~ tetiba secara automatiknya aku menganalisi diri.. haish...mcm2 aku buat kt atas dunia nie kn... nnti satu hari nanti..aku dah xbole senang lenang mcm nie dah. dah xhidup kt atas dunia nie dah. ntah2..esk entah lg 2 3 hari aku bole hidup kt atas bumi nie...(hanya ALLAH je yg tau).. sebenaQnya entry kali nie nk crita ckit pasal PERPISAHAN a.k.a KEMATIAN.. wow..tajuk~ baik punya!!!
bukan apa..tetiba pagi2 tgh syok stdy nie terlintas kt kpala otak nie..kalaulah esk aku dah xde..ape perasaan mak abah..ape perasaan kawan2...ape perasan kakak..abang..adik..perasaan org terdekat... aish...nk nangis pon ade.. haa..kan tetiba aku dah nk nangis. hehehhehee... ptg td time balik dr hutan...crita pasal kematian jugak. td kwn aku pon crita pasal kematian jugak.. aku pon tetiba terfikir pasal kematian... kita memang kena sntiasa fikir pasal mati nie kn..kalau x..kita slalu je la bajet bole idup lame...kn2?? mati nie xkira time...aku tgh tulis blog nie pon bole pegi mcm tu je... cuma senang atau susah je... sebelum aku pegi jauh lg pasal kematian nie kn...meh nk kongsi ckit la lirik lagu nie.. kasi sentap jiwa ckit... hehhehhehee...

SELIMUT PUTIH

Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan
Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan

Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan
Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan

Tiada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara
Tiada lagi gunanya harta
Kawan karib sanak saudara

Jikalau ada amal di dunia
Itulah hanya pembela kita
Jikalau ada amal di dunia
Itulah hanya pembela kita

Janganlah mahu disanjung-sanjung
Engkau digelar manusia agung
Janganlah mahu disanjung-sanjung
Engkau digelar manusia agung

Sedarlah diri tahu diuntung
Sebelum masa keranda diusung
Sedarlah diri tahu diuntung
Sebelum masa keranda diusung

Datang masanya insaflah diri
Selimut putih pembalut badan
Datang masanya insaflah diri
Selimut putih pembalut badan

Tinggal semua yang dikasihi
Berbaktilah hidup sepanjang zaman
Tinggal semua yang dikasihi
Berbaktilah hidup sepanjang zaman

Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan
Bila Izrail datang memanggil
Jasad terbujur di pembaringan

Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan
Seluruh tubuh akan menggigil
Terkujur badan dan kedinginan

haa...amacam...cukup sentap x?? kalau xcukup xtau la nk buat mcm mna kan... fikir2 la sndiri.. aku sekali dgQ terus download.. bole dgQ tetiap ari.. sedaQ la diri sikit yg ALLAH bole je suwoh malaikat maut cabut nyawa kita anytime anywhere... bole la kita tnya diri kita yg cukup bagus sngt tak solat kita...sempuna sngt tak solat kita..sempat tak kita balas segala pengorbanan mak abah kt kita...mcm mna pergaulan kita dgn kawan2...sempat tak nk kawen sebelum mati..hehehehe..(gatai aiihhh~) alah..tak slh pon... sndiri pikir la kn... haa..sebab dah bnyk bebel sngt...aku pon nk share cikit la kn pasal :

TANDA-TANDA SEBELUM SAKARATULMAUT!!

Tanda 40 hari sebelum hari mati
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut- denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di
atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa
adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.


Tanda 7 hari
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.


Tanda 3 hari
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita
tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh
ke depan dan sukar ditegakkan.


Tanda 1 hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah
belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk
menemui waktu Asar keesokan harinya.


Tanda akhir
Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian
pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

smpai tanda2 akhir haa aku bg...nie pon aku jumpa kt internet.. just nk share je.. utk ingatan aku ngan anda2 semua... at least tau la kn... ok la..aku nk blah dlu.. nk tgk video kwn aku bg...ape ntah..

p/s = SESUNGGUHNYA MENGINGATI MATI ADALAH PERKARA YG BIJAK!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan