Halaman

Jumaat, 13 Ogos 2010

KELEMBUTAN dalam KEGANASAN

haa...dah la lama tak update blog kn..tetiba buat post baik punya tajuk...
apakah!!!!

KELEMBUTAN dalam KEGANASAN...
mksudnya???
erm...disamping keganasan masih ada terselit sifat kelembutan seseorang individu...
disebabkan aku ini seorang perempuan..maka..khas utk perempuan laa...
post kali nie nk bg pendapat kowt...
tgk..dah nk berceramah pulak~
bkn ape..geram je tgk perangai segelintir bdk2 perempuan yg ada kt sekeliling aku nie..
nk lembut bole..tapi biaQ la bertempat...

dah lama aku perhatikan kwn aku yg sorang nie...
agak merimaskan la jgk kowt...
nk lembut bole..tapi tlg la bertempat...
kalau dah dlm utan..ko nk berlemah lembut apanya lg??
nk tnjuk lembut time turun bukit??? jatuh tergolek baru tau...
nk pegang2 tngan time pnjat bukit?? jatuh tersembam baru tau...
agak rimas bila dia ada kt sblah...
aku nie bkn la jenis yg terlampau lembut mcm tu...tlg la jgn buat aku geram tgk manusia mcm tu...
mcm nk amik perhatian org plak...
silap sikit...takot..
bkn apa bnda pon...kalau semua org bole buat...ko pon bole buat...
cuba set dlm mind tu...
org dah pesan..kalau nk turun bukit tu...
pijak dgn penuh yakin..nie nk pijak pon mcm ada duri nk cucuk kaki...
alahai....perempuan~
bila org ckp perempuan lemah..tau nk marah...
cuba kuatkn sikit mental fizikal tu...biaQ bdk2 laki tgk kita bole buat apa yg depa2 buat...
nie..suma nk org tlg...
aish..rimas phm~
td..tetiba nk nangis..sebab...bdk laki ckp kt dia...LEMBUT SNGT...
dah memang betul kn??? so..apa nk dipertikaikn lg??
pstu menangis depan lelaki..
alahai....tlg laa!!!!
nmpk sngt lemah...tu bkn lembut...tu LEMBIK!!!!
aku paling pntang bila nmpk perempuan menangis depan lelaki...
mcm nmpk sngt kita lemah...menangis xdak sebab...
nk touching2 lebih plak...dah memang betul...
aku pon takut jgk tapi xdak la nk nangis2...
buat2 cool sudeh...bila kita yakin suma bnda setle la weyh...
org laen suma sebuk pujuk dia..aku tgk je...
sbb aku menyampah...yg geram sngt2 tu...
dia bole jwp kt bdk laki tu...
yg perempuan nie memang di kurniakn ALLAH dgn sifat lemah lembut...
MEMANG!!!
tapi...biaQ la lembut itu bertempat...
jgn la time kita kena ganas..still nk lembut jgk...
keje apa nk jd kalau mcm tu...
kalau nk lembut2 jgn cebur dlm xtvt yg mcm ala2 ganas gitu..
amik je tarian ke...ddk dlm bilik dgQ ceramah ke...ok!!

p/s = tlg la ubah persepsi tu...sakit telinga dgQ...biaQ nmpk ganas tapi still ada kelembutan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan